Geschiedenis: |
Hoe het allemaal is begonnen. De club telde toen zo'n 50 a 60 leden, die elke wedstrijd ook aanwezig waren. Gestart werd er met een lint, dat aan een paal geknoopt werd en zo logeschoten werd. Het schrijven ging als volgt: Piet, Arie, Jan, Kees, Wim, enz. Enz., dat ging altijd wel goed. De motoren uit die tijd, het meest 50 cc Kreidler, de bekende met mayonaise-emmer op het luchtfilter en zelfbouw 250 cc, dus omgebouwde wegmotoren. De eerste echte crossers waren van de merken DOT, Greeves, Husqvarna en Bultaco. De zijspan combinatie van onze eerste voorzitter was een 250 cc JLO Twin wegmotor met een zijspanbak er aangelast. De laatste wedstrijd achter de Kerkstraat werd verreden tussen de toen al in aanbouw zijnde bungalows. Al met al een tijd om nooit meer te vergeten en de ouderen onder ons zullen er met plezier aan terugdenken. Toen kwam de verhuizing naar de Merenweg en er is enorm hard gewerkt om daar weer een baan te creëren. Maar met veel hulp van iedereen is het MCC Bleiswijk ook daar weer gelukt. Een kantine was er nog niet. Vanuit een oud Volkswagenbusje werd soep en limonade verkocht en hield de jury de verreden rondes bij. Na twee jaar hebben wij van de gemeente Bleiswijk het oude houten gemeentehuis gekocht voor fl 1,-! Dat moest afgebroken worden midden in het dorp en weer opgebouwd aan de Merenweg. Na enkele weken iedere avond en zaterdag hard gewerkt te was het dan eindelijk zover, MCC Bleiswijk had een eigen clubgebouw! Veel werk was hierdoor ook verricht door de club uit Pijnacker. Twee wedstrijden hebben we plezier gehad van ons nieuwe clubhuis, toen brak er een storm los, die veel schade aanrichtte. Huizen, boerderijen gingen plat, maar jammer genoeg ook ons clubhuis stortte ter aarde. Na de ravage aanschouwd te hebben en alle bruikbare onderdelen verzameld te hebben werd ons clubgebouw, natuurlijk na vele uren van zwoegen en zweten weer in ere hersteld. Vele crossers, die het crossen op MCC Bleiswijk hebben geleerd hebben later, en ook nu nog, goede resultaten behaald. |